Medewerker aan het woord
Chris Devolder, internal sales
Chris is een Lebon medewerker sinds het prille begin. Steeds vanuit de back office, achter de schermen, ter ondersteuning van zowel klanten en collega’s. Want als ancien kent Chris de interne IT-processen als geen ander. Hij is dan ook hét aanspreekpunt als het gaat over het optimaliseren van de workflow en implementeren van nieuwe applicaties. Hij staat bekend als een pietje precies, die alles nauwkeurig bijhoudt en het overzicht bewaart. Een eigenschap die ook onze klanten weten te appreciëren.
Waarvoor doen klanten van Lebon een beroep op jou?
Klanten bellen mij regelmatig op voor advies over de aankoop van zowel softwarelicenties (Microsoft, backup software, beveiligingssoftware …) als hardware (server, extra laptops …). Dan is het natuurlijk van cruciaal belang dat je weet wat ze al in huis hebben. Want voor de klant is het niet altijd duidelijk waarvoor welke licentie dient. Vaak werd een server infrastructuur of backup infrastructuur in zijn geheel aangekocht, maar bestaat dit uit verschillende onderdelen. Op basis van het overzicht in ons systeem doe ik een voorstel, dat daarna uitgewerkt wordt door de account manager. De klanten rekenen erop dat wij hen adviseren over wat ze echt nodig hebben. En daarbij is vertrouwen erg belangrijk. Om er zeker van te zijn dat het budget voor IT slim wordt ingezet, is het essentieel om het overzicht te bewaren. De jaarlijkse IT-budgettering vormt dan ook een belangrijk onderdeel van mijn job.
Hoe ga je precies te werk om dat overzicht te bewaren?
Ik houd alles nauwgezet bij per klant, van investeringen in hardware tot softwarelicenties en de bijhorende onderhoudscontracten. Welke klant heeft wat wanneer gekocht? Welke verschuivingen of uitbreidingen zijn er geweest? Wanneer vervalt welk contract? Zo kan een bedrijf bijvoorbeeld een softwarepakket aankopen in april en in december investeren in een uitbreiding. De vervaldatum voor beide is verschillend, waardoor klanten vaak het overzicht kwijt zijn. Bovendien gebruiken bedrijven vaak producten van verschillende fabrikanten. En niet alle merken sturen even consequent reminders over de hernieuwing van hun licenties. Ik vind het belangrijk om alles te bundelen in een globaal overzicht, zodat klanten op elk moment zicht hebben op het totaalplaatje.
Hoe verloopt de samenwerking tussen de collega’s intern?
We werken erg nauw samen als team. Zo overleggen we wekelijks met external sales, internal sales en de system engineers om samen beslissingen te nemen. Op onze internal sales afdeling krijgen we vooral heel concrete vragen van onze klanten, de account manager heeft dan weer een bredere kijk op de situatie bij de klant vanuit een commercieel standpunt en de system engineers – onze antennes – hebben door hun werk ter plaatse het meeste voeling met de situatie op de werkvloer. We zijn zeer complementair. Tussendoor is er ook altijd tijd voor een grapje of een leuke babbel.
Ook gebeten door IT en zin om deel uit te maken van ons team? Wie weet, word jij de nieuwe collega van Chris! Bekijk hier onze openstaande vacatures.
Algemeen nummer:
+32 51 26 82 82
Servicedesk:
+32 51 26 82 85
Copyright 2023